Kamis, 19 November 2015

Kebusukan kudis Pemulihan semula jadi Utama Yang Anda Patut Tahu

Kebusukan kudis Pemulihan semula jadi Utama Yang Anda Patut Tahu

Sariawan adalah kudis menyakitkan yang muncul di dalam mulut. Mereka boleh sama ada merah atau putih dan mereka boleh menjadi sangat mengganggu ketika makan, minum atau bercakap. Kadang-kadang mereka muncul kerana alahan makanan, tekanan masa yang lain akan bertanggungjawab terhadap mereka dan perubahan dalam haid wanita juga boleh mencetuskan sariawan. Mereka sama sekali tidak berbahaya dan mereka tidak membahayakan, di samping kesemutan yang tidak menyenangkan dan kesakitan, dan mereka akan hilang dalam masa beberapa. Walau bagaimanapun, jika anda mahu untuk menghilangkan mereka lebih cepat atau untuk mengurangkan kesakitan, terdapat beberapa rawatan rumah berkesan.

Terdapat ubat rumah untuk kudis mawar liar yang boleh anda gunakan apabila anda mula merasakan sensasi kesemutan sebelum kudis sebenarnya muncul. Salah seorang daripada mereka adalah untuk campuran dengan sudu teh garam dalam secawan air dan bilas mulut anda dengan penyelesaian ini. Berbuat demikian akan menghentikan kudis dari membangun kerana garam akan menarik keluar cecair yang ada di dalam kudis. Jika luka telah muncul dan menyakitkan, terdapat rawatan rumah lain untuk sariawan yang anda boleh cuba untuk berasa lebih baik dan menjadikan mereka cepat sembuh.

Jus aloe adalah salah seorang daripada mereka dan bilas mulut anda dengan jus aloe dicairkan dalam air sedikit akan memberi kesan yang sangat baik. Kelegaan daripada gejala juga akan diperolehi jika anda memohon beg teh panas pada luka. Teh mengandungi asid tannic dan ini adalah bertindak sebagai ubat penahan sakit. Tablet Papaya adalah satu lagi remedi rumah berkesan untuk sariawan. Mengunyah tablet adalah lebih baik daripada menghisap mereka kerana cara ini bahan-bahan yang terkandung dalam tablet akan sampai ke kawasan yang pedih. Kudis akan hilang lebih cepat jika anda meletakkan beberapa titik jus limau gedang ke dalam segelas air dan bilas mulut anda dengan itu. Adalah lebih baik untuk hanya melakukan ini beberapa kali sehari dan ia adalah yang terbaik untuk sentiasa menggunakan jus anggur segar. Pencuci mulut A juga boleh dibuat dari air dan baking soda. Jika anda menggunakan beberapa kali sehari, terutama sebelum makan atau sebelum tidur, ia akan membawa anda menghilangkan kudis di sekitar tiga hari dan ia akan mengurangkan rasa sakit sepenuhnya dalam sehari. Anda juga boleh menggunakan baking soda secara langsung ke atas kudis.

Oleh kerana tiada siapa yang tahu dengan tepat mengapa sariawan muncul, terdapat tidak banyak yang boleh dilakukan tentang menghalang mereka. Sentiasa mengekalkan kebersihan mulut yang baik, elakkan makanan pedas, rokok dan alkohol dan pastikan anda sentiasa mempunyai sekitar salah satu daripada ubat rumah untuk sariawan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar